Iklan


Musibah Di Hadapan Memorial.

|

Oleh : Khairul Adli Abdullah.

Pondok Kempas(04/08/09) – Satu kejadian yang mengejutkan berlaku hari ini, apabila sebuah tembok besar yang tersergam indah di hadapan jalan masuk Eternal Memorial Park telah rebah menyembah bumi. Kejadian itu mungkin berpunca daripada hujan lebat yang turun selama lebih kurang 2 jam.


Subhanallah.



Manakala pada jam 2.00 petang semalam, dua kemalangan telah berlaku di hadapan memorial tersebut.

2.00 petang : Sebuah lori treler yang membawa muatan terlalu tinggi, telah menyebabkan muatan yang dibawanya tersangkut pada kabel talian telefon yang terletak di hadapan pintu masuk memorial dan mengheret kabel talian telefon tersebut sehingga mengakibatkan beberapa batang tiang telefon patah dan ada diantaranya bengkok. Kejadian itu menyebabkan tiang telefon dengan kabel yang berselirat bergelimpangan di atas jalan raya.

2.30 petang : Sejurus kemudian satu kemalangan motorsikal pula berlaku. Penunggang dan pembonceng motorsikal cedera apabila motorsikal yang mereka naiki terbabas dan melanggar sebuah tembok di tepi jalan. Punca kemalangan terjadi apabila mangsa cuba mengelak tiang telefon tersebut. Kedua-dua mangsa telah dibawa oleh Encik Aladin ke klinik Selandar untuk mendapatkan rawatan.

Mungkinkah kejadian yang berlaku adalah musibah fasa pertama akibat daripada kewujudan projek pembinaan memorial itu?. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui!.

Oleh itu marilah kita bersama berdoa ke hadrat Ilahi, agar segala musibah dapat dijauhkan, dan penduduk kampung Pondok Kempas terselamat daripada segala mara bahaya dan bencana.

“Sesungguhnya kami milik Allah, dan kepada Allah kami akan kembali”.

Sekian,

Wallahu’alam.

0 comments:

Catat Ulasan