Iklan


Surat Maklumbalas Pihak SUHAKAM

|


Assalamu'alaikum warahmatuLlah wbkt.

AlhamduliLlahi rabbil 'alamin Wassalatu wassalamu 'ala Rasulillah Wa'ala alihi wasahbihi ajma'in. Amma ba'du.

Segala puji bagi Allah, Rabb semesta 'alam sebagai pembuka kata.

Pihak Jawatankuasa Berindak (JKB) bagi menentang pembinaan jirat Cina, baru-baru ini telah menerima sepucuk surat daripada pihak SUHAKAM. Surat berkenaan merupakan satu maklumbalas yang telah lama dinanti-nantikan dan merupakan sesuatu yang sangat bermakna buat penduduk jati Pondok Kempas yang rindukan keadilan dan pembelaan.

Intipati utama surat berkenaan adalah makluman pihak SUHAKAM bahawa permasalahan berkenaan pembinaan jirat Cina terbabit telahpun dirujuk kepada pihak Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka.

Pihak JKB ingin melahirkan ucapan terima kasih tidak terhingga kepada pihak SUHAKAM, diatas keperihatinan yang ditunjukkan walaupun sudah agak terlewat. Bak kata pepatah bangsa penjajah, "Better Late then Never".

Adalah menjadi harapan pihak JKB dan penduduk Kampung Pondok Kempas, agar satu tindakan yang lebih proaktif daripada pihak berwajib akan diambil dan sekurang-kurangnya dapat membuka mata semua pihak tentang masalah sebenar yang ingin diketengahkan oleh pihak JKB.

Bahawa isu ini bukan satu isu kecil dan terpinggir malahan isu ini adalah isu Nasional yang melibatkan maruah, martabat dan kepentingan bangsa Melayu sebagai penduduk majoriti di Semenanjung Tanah Melayu yang bertuah ini.

Tekanan demi tekanan yang diterima oleh bangsa Melayu, dari satu isu ke satu isu hanya akan menyemarakkan semangat bangsa Melayu tulin dan prihatin ini, bukannya seperti segelintir bangsa Melayu yang telah pun dikasi dan dimandulkan pemikiran dan semangat juang mereka. Wal'iazubillah.

Allahu Akbar, Allahu Akbar, AllahuAkbar. WaliLlahil Hamd.

0 comments:

Catat Ulasan